torsdag 10 april 2008

Audition i morgon...

Har en liten klump i min mage... en auditionklump som jag alltid har när jag ska bli bedömd, som jag säkert delar med många andra i min sits... Det är audition för color line. Ett båtjobb som 2entertain ligger bakom... Jag har inga större förhoppningar... Det är dansprov först, vilket inte är så bra för mig... och jag kan väl inte påstå att jag är förberedd upp till öronen med sången heller, om jag nu skulle gå vidare till den...

Undrar ibland varför man utsätter sig för detta, varför man inte valt ett vanligt jobb där man slipper denna press... Där man slipper bygga upp sin självkänsla efter nej, på nej, på nej, på nej.... Men så när man väl står på en scen och får sjunga av hela sin själ och sitt hjärta, då vet man ju att man lever! Och då får man en självkänsle-kick som räcker till några nej efter det.... Men det känns som det var längesedan jag fick stå och sjunga av hela mitt hjärta... Så det var längesedan jag fick kicken, men jag ska försöka att hålla fanan i topp i morgon och tro på mig själv hur svårt det än känns....

Och om det inte skulle gå för sig i morgon så hoppas jag att jag får sjunga snart igen... det känns som att jag tappar en sådan stor del av mig själv när jag inte gör det...

2 Comments:

Anonym said...

Lycka till!! Jag håller stortummen!/A-L

Marit said...

Och jag håller megatummen! Ge dom vad dom tål, jag tror stenhårt på dig! Annars får det bli kyrkosång! Kram