söndag 8 juni 2008

Veckans boktips!

Bästa boken jag läst på sistone är Unni Drougges senaste "Boven i mitt drama kallas kärlek". Är en självbiografisk bok där hon berättar hur hon återigen går in i ett förhållande med en emotionellt störd man.

Det har varit väldigt många debatter runt denna bok huruvida Unnis bok är en ren kränkning och hämnd mot sitt ex för att han dumpade henne. Jag har väldigt svårt att tänka mig att man är så hämndlysten att man skriver en bok på flera hundra sidor( där man använder alla de rätta namnen på människorna) om ett sjuårigt förhållande med en man som misshandlar en både fysiskt och psykiskt. Då är man ju fanimej dum i huvudet och det tror jag inte att Unni är.Dessutom blev han fälld för misshandel och även om kvinnan i fråga beter sig illa finns det inget förståligt över att mannen i fråga dunkar hennes huvud i marken gång på gång och tar strypgrepp. En frisk man gör inte en sådan sak. jag är helt klart på Unnis sida!

Jag tycker att hon verkar vara en grym kvinna som tar sig upp ur skiten gång på gång. Visst kan man säga att hon är dum som går in i samma sak gång på gång, men det är ju ett väldigt vanligt misstag som vi kvinnor gör...

Har börjat läsa Unnis blogg. Hon är väldigt rätt fram och ärlig, och jag älskar människor som vågar vara det! Det gör världen roligare! You go, Unni Drougge! Jag ska läsa alla dina böcker!

1 Comment:

Anonym said...

Kika in på www.prisjakt.nu och se vart du hittar böcker billigast :)