måndag 16 mars 2009

Är trött. Borde sova. Kan inte sova. Är det inte irriterande att vara jättetrött men ändå ha så mycket i huvudet att det är en omöjlighet att sova? Ännu mer irriterande när någon ligger bredvid en och andas tungt, trots att han borde ha lika mycket tankar i huvudet och säkert har det, men lyckas sova ändå. Jag blir avundsjuk. Jag vill oxå sova...

Eller har han lika mycket tankar och funderingar? Kanske inte... Ibland känns det som att ingen kan ha så mycket som jag. Jag vet till slut inte vart jag ska ta vägen. Allt bara irrar runt i kroppen och huvudet, och det känns som om jag ska sprängas. Då måste jag gå upp och skriva, eller skingra tankarna på annat håll, annars är jag rädd att få en ångestattack.

Just nu (kanske alltid) är jag rädd för ganska mycket. Oroar mig för ganska mycket. Det äter upp mig, och ibland känns det som att det även äter upp honom.... Han som andas tungt i sin lilla sovdel på Mariatorget...

Jag andas knappt...

4 Comments:

Josefin said...

Fina. Jag känner igen mig. Låt det inte äta up dig! Försök vila tankarna på allt som du har runtom dig som är fantastiskt. Puss / J

Anonym said...

Hej Isabelle! JAG förstår dig verkligen!! (Läs min blogg så förstår du vad jag menar...)

Försökte nå dig härom veckan,men inget svar... Du får gärna ringa när du har tid/lust så pratar vi av oss!

Kram Emelie

Linnéa Lindström said...

Åå fy, även jag känner igen mig i din ångest o oro....det är hemskt. Men som så många sa till mig när jag oroade mig som mest så blir det bättre och det kommer att ordna sig...på nåt underligt vis kommer det göra det! KRAMAR till dig!

Anonym said...

Åå fina du! Förstår/och förstod att du har mycket, det är ingen fara... Ville mest veta hur/om ni planerar sommaren i Skåne? ;)

Hoppas vi hörs snart!!

Kraaaam