torsdag 7 maj 2009

Hallwylska musset

På mitt nya jobb har vi en eftermiddag/förmiddag i månaden då vi får besöka ett valfritt museum på arbetstid för att vi ska hålla oss uppdaterade. Grymt, tycker jag!

Idag gick jag och 3 av mina kollegor till Hallwylska museet där de har en utställning nu om mode av italienska modeskapare ( t.ex. Armani, Versace, Cappuci, Valentino) för stilikoner 1950-1990. Härlig utställning med vackra klänningar. Bl.a. två som självaste Audrey Hepburn haft. Så coolt tycker jag! Jag älskar ju fröken Audrey! Hon var så fin och bräcklig och stilig...

En utställning att rekommendera om man tycker om mode.

Den här galna klänningen gjord av barilla-makaroner fanns att skåda. Den ska tydligen säljas på ebay när utställningen är klar... Tror jag skippar budningen, men cool är den!

3 Comments:

Falk said...

Haha, vad roligt!! Cool klänning:)

Hoppas att du fick mitt mail häromdagen o att förslaget är ok!!

Kram

emma said...

vilken underbar idé med en sådan dag (:

Linnéa Lindström said...

å vad kul att få göra såna saker på arbetstid :-) toppen!