tisdag 1 september 2009

Hello fall!



1:a september. Snart faller löven och det blir en annan känsla i luften. Jag tycker att det är en känsla av nystart. En känsla av värme trots att det blir kallare. En känsla av höst förstås.

Följande saker ser jag fram emot i höst:


Höstpromenader med madicken-skor. Helst utan paraplyer, men alltid med ett i väskan.


Att gå bland löv. Och sparka på dem.



Varm choklad på café eller hemma i soffan efter den där promenaden.


Att stanna inne med kärlek och vänner när det smattrar mot rutan.


Att ha på mig min nya kavaj som jag fyndade på Beyond retro för 250 kronor. Gärna med en stor gosig halsduk.


Att gå i röd basker. Om jag hittar någon...

Ser oxå fram emot att äta soppa. Att dricka rödvin nu när roséns tid är förbi. Att titta på en massa bra filmer.Att läsa bra böcker. Att hänga med tisdags-gruppen. Och så småningom börja repa med revyn. Jag tycker om hösten.

6 Comments:

anna-lill said...

Jag tycker också om hösten & baskrar! & hoppas verkligen att tisdagsgruppen kommer att ha många mysiga tisdagar framöver :)

Falk said...

Vilka mysiga bilder, det får mig att längta lite... :)
Kram Emmi

Fredrik said...

Ska du revya i år igen? Vad kul!!

Josefin said...

heja tisdagsgruppen. heja dig isa som är så omtänksam och som har så fin och vacker blogg. Blir alltid lika glad av att läsa. Tack för att du finns babe!

Emma said...

Hej! Det är Emma Jernle ! Din kusin:D
vet du vem det är^^?
Vilket härligt liv du har haft !
Jag vill också bli artist och älskar att sjunga :) vill gärna träffa dig igen :)
Kram
Emma

Isa said...

Hej Emma! Klart jag vet vem du är! Min lilla kusin som jag träffat alldeles för sällan... Vad roligt att du oxå tycker om att sjunga, det är ju det bästa som finns!

Hoppas vi träffas snart! Vi borde ha en kusinträff.

Kram!