måndag 28 december 2009

En dag ska jag le utan att kinderna gör ont. Och pussas på en gräsmatta.

Det är så väldigt kallt här nu. Kallt så näsan blir alldeles röd och det nästan gör ont i kinderna när man ler. Så kallt att det enda hoppet när man är ute nu är att vara väldigt, väldigt nära någon och helst pussa till sig värme. Men det går ju inte riktigt alltid så då får man klä sig som en eskimo istället i sin mammas förstora men enda tillräckligt varma jacka. När man kommer in efter att ha varit ute har man isklumpar till fötter och det gör ont in i benmärgen av kylan om man är en frusen person som jag. När man lägger sig i sängen tar det en timme innan man blir varm trots dubbla täcken...


Jag längtar efter sommar. Jag längtar efter att pussas i varma försommarnätter och känna gräset under mig.  Jag längtar efter att känna doften av sommarregn och att känna solen värma min näsa under en promenad i vinterviken. Jag längtar tills körsbärsträden blommar i kungsträdgården och rosévin är det enda man vill dricka. Nu har julen varit, så nu kan det bli vår tycker jag! Känns långt bort när termometern står på -29... Får trösta mig med att jag bara är 26. I två timmar till...

0 Comments: