torsdag 3 december 2009

Just nu är du 2 år äldre än jag!

Ikväll har jag firat min kära som fyllde 28 år häromdagen. ( jag var ju inte hemma då )

Jag hade tänkt att jag skulle överraska honom med en riktigt god middag när han kom hem från jobbet. ( Det är en överaskning, eftersom jag är sämst i köket.) Dagen till ära hade Elsa Billgren ett recept på sin blogg som jag vart sugen på, så det fick bli rosépepparlax på spett med savoykål och ingefärsrisotto. Det gick faktiskt riktigt bra! Ingenting började brinna, jag brände mig inte ens på något, och det smakade faktiskt gott. Jag är fortfarande smått chockad och impad av mig själv. Till maten blev det vin förstås och till efterrätt chakladpudding med vispgrädde.




Så, vad fick han i present då?

Jo, en stickad tröja med detta fina mönster.


En kruka formad som en krona med en murgröna i. Eftersom han faktiskt är min prins. =)


"En komikers uppväxt" eftersom han aldrig har läst den och jag anser att alla bara måste göra det!

Efter mat och present-öppning blev Marcus lite trött och jag föreslog att jag kunde läsa högt ur boken han fick. Tänkte att det kunde ju bli romantiskt! Tyvärr hade jag fel, för ganska fort började han andas tungt och jag anade att han inte hörde ett enda ord av vad jag läste...Nu sover han tungt och jag sippar själv på vinet. Men han har ju jobbat dygnet runt senaste veckan, och igår vaccinerade han sig så han är lite hängig. Så han är förlåten... Nästan.

Hur som helst får jag lite tid till att blogga plus att jag kan läsa de sista sidorna i min bok. Och vinet smakar riktigt gott, chokladpuddingen ligger fint i magen och jag är ganska glad.

1 Comment:

Sandra på Ön said...

Vad söt kronkrukan är, en mycket fin tanke bakom :)
Håller med, alla borde ha läst En komikers uppväxt, men åh så längesen det var jag läste den. Borde kanske göra det igen...