tisdag 16 februari 2010

It doesn't seem to be a fairytale

Den handlar om att man alltid har så stora förväntningar på livet. Och på kärleken. Eftersom man enda sedan man var liten har blivit fullproppad med prinsessor och sagoprinsar och senare i livet Ben & Felicity, och  Jack & Rose förstås... Att det inte alltid är så lätt när livet inte är den där sagan... Antingen kan man ge upp då, eller kämpa på, eller stoppa hjärtat i fickan och dricka lite vin...

Som vanligt är jag ingen stor låtskrivare, och verkligen ingen gitarrist. Det är bara några tankar med några toner till... Hoppas ni vill lyssna.


Vill ni höra fler av mina låtar kan ni höra en HÄR och en  HÄR

Ett litet ps:  Jag har inte lärt mig hur man skriver glada låtar än, så ni behöver inte bli så oroliga över att alla mina låtar är deppiga. Jag vill inte lägga mig ner och dö, och jag vill inte ge upp mina drömmar liksom.  Är bara bra på att vara stor i orden... =)

15 Comments:

Josefin said...

Klart du inte ska ge upp dina drömmar och verkligen inte lägga dig ner och dö. Men det där om att det alltid ska vara som det är i filmen... det tror jag inte tyvärr. det kommer alltid att gå lite upp och ner med passionen i ett förhållande men så länge man älskar varandra så går det att hitta den igen. det är ju DET som riktig kärlek är, eller? en som övervinner allt. även trista snökaosdagar i mellanmjölkslandet.

frida said...

Åh, jag tycker verkligen om dina låtar och din röst! Antar att du har fler egenskrivna låtar att dela med dig av? Ser redan fram emot nästa klipp:)

Isa said...

Josefin: Jag ska inte ge upp mina drömmar och inte lägga mig ner och dö... förstås... Jag är alltid stor i orden när det kommer till texter och sånger. Det blir som lite finare då...

Och jag tror oxå att riktig kärlek kan övervinna trista snökaosdagar i mellanmjölkslandet, definitivt.

Annika said...

Alldeles otroligt vacker. Vilken röst du har, Isa! Helt fantastiskt! Jag fick verkligen rysningar.

Vet du, jag som är en riktig sucker för svenska texter tycker att det vore såååå roligt om du ville testa att skriva på svenska! Jag älskar hur nära man kommer då... Texterna blir så sanna. Förstår om du inte vill men fundera på det.

Kram, allra finaste och mest begåvade sångfågel-Isa!

V said...

Himla fint . Sjunger också, men skulle aldrig våga lägga ut det såhär . Modigt !
Och vilken fin blogg . Den här ska jag börja läsa .

Karin said...

Wow! Gåshud!!!

Anonym said...

Du är den vackraste... särskilt när du sjunger. Fina örhängen förresten. / Kram

Mollie said...

Som alltid vännen, du sjunger som en ängel!

Anonym said...

Det lät ju hur bra som helst. Skicka en skiva när det du har spelat in vettja! // Jonna från HBG

Anonym said...

du är ju helt fantastisk vackra människa!! Fortsätt beröra mig och andra genom din blogg (du behöver inte göra nåt speciellt för att göra det, bara fortsätta vara den du är) kram!!

Linnéa Lindström said...

Åh, tack tack Isa för att du delar av dig av din fina musik. Man dör lite smått så vackert är det mitt i allt det lite småsorgsna <3 KRAM

Bella said...

Isa - du är bara så himla bra! Vilken otrolig röst du har. Du skulle vunnit Idol, Scarlett och alla sånna där program som vi pratade om att söka till =)

Kram till dig

Fanny said...

Puss fina duktiga syster!

mary said...

gud vilken vacker röst du har! har följt din blogg i ett halvår ungefär, men inte kommenterat än. men här kommer ett litet hej! du är fin, och duktig, och vacker. kram.

Cecilia said...

Åh vad vackert :-) Helt fantastiskt bra! Fin i håret är du också, skulle också vilja kunna göra håret sådär!

Tack för en rolig dag idag :-)