onsdag 10 februari 2010

Varning för ras, gå så försiktigt du kan, dina ögon kan krossa min värld som stenar mot glas. Varning för ras.


Jag har köpt en ny klänning. Den påminner både om en blåbärsskog och en sommaräng. Jag tycker om båda så därför tycker jag om klänningen. Vill dock att det ska vara sommar alldeles precis nu, men den känns alldeles för långt borta. Alldeles.


Har även köpt en grön väska. Grönt är min favoritfärg.


Man kan nästan tro att det är en sommar-sol som strålar in genom fönstret bakom mig och lyser upp. Vi låtsas att det är det lite, tycker jag. Jag är så vansinnigt trött på istappar som kan döda mig vartän jag går. Jag är trött på varning för ras-skyltar och att vara rädd för att falla hela tiden. Och skulle jag falla är jag rädd för att ligga kvar, att inte kunna ta mig upp. Det är jag allra mest rädd för...

3 Comments:

Anonym said...

Hej! Kom över din blogg lite av en slump i helgen och fastnade direkt. Du skriver helt underbart och verkar vara en otroligt fin människa! Tillomed lite tårar rann för mina kinder när jag läste ett av dina inlägg om kärlek, kankse av igenkännelse, men mest för hur du formulerar det hela. Underbart. Tack för dig och din blogg.

Anonym said...

Du är så oootroligt fin i den klänningen... och ja! jag håller med , du skriver grymt...

Isa said...

Tack så hemskt mycket! Jag blir så otroligt glad för era fina ord! Kram!