tisdag 15 juni 2010

Parkhäng, statyer, en kusin och ett kusinbarn.


Idag lämnade vi huset där vi bor och tog trikken (spårvagnen) till Vigelandsparken.



Vi hade köpt med oss frukost som vi åt i gräset.


Efter ett tag blev jag rastlös och vandrade iväg för att fota lite.


Det är en väldigt fin park.


Med många mer eller mindre glada statyer...







När jag kom tillbaka hade folket lagt sig ner, så jag la mig bredvid och solade en stund. Vid sex skulle de börja jobba och precis då ringde min kusin mathias och sa att han var i Oslo med sin lilla familj. Vi tog en öl och pratade lite.


Mathias med sin söte lille son Linus.

Nu sitter jag och funderar på om jag ska åka till Stockholm i morgon eller inte. Tror det får bli så faktiskt.

2 Comments:

Annika said...

Åh, älskar Vigelandsparken..! De är så levande, statyerna...

madde said...

naaaaw underbara bror å linus =) Va kul att se att han fick tag på dig!! måste ha varit länge sen ni sågs!!! kram