onsdag 3 november 2010

Om kärlek



Har du kysst någon idag? Nej

När går gränsen vid otrohet? Jag skulle säga om man kysser någon. Såklart kan man i tanken vara otrogen innan, men man kan inte alltid hjälpa sina tankar. Frestelser uppstår i alla relationer tids nog, och när de uppstår måste man aktivt välja att inte låta de tankarna ta över. Att kyssa någon är inte okej. Då har man gått över gränsen.

Är du romantisk? oh, ja.

Hur skulle du beskriva den perfekta pojkvännen? Lyhörd, snäll, smart, stilig, romantisk, mjuka kyssar. Och som får mig att känna mig mest speciell i hela världen. =)





Hur skulle du beskriva dig själv som flickvän? Alldeles underbar eller alldeles dödsjobbig, och allt däremellan. Jag är mig själv.

Vad är viktigt i ett förhållande? Att man älskar varandra och att man respekterar varandra. Att man kan vara sig själv till 100% och tillåter sin partner att vara det oxå. Och att man skrattar tillsammans. Och när tiden går är det otroligt viktigt att man anstränger sig för att hålla kärleken vid liv. Att man inte tar varandra för given.



Har du gråtit framför någon du tyckt om någon gång? Såklart.

Har du lekt med någons känslor? Aldrig riktigt medvetet, men i efterhand har man kanske förstått att man gjort det. Att man gjort fel. Jag har definitivt ångrat saker jag gjort.

Hur många har du varit ihop med? Skulle nog säga 3. Det är ju många fler som man har dejtat under längre perioder, men inte riktigt vetat var man haft. 3 som jag öppet kallat pojkvän.

Hur länge höll ditt längsta förhållande? 3 år.

Hur länge var ditt kortaste? 6 månader.

Vill du vara singel eller ha ett förhållande? Jag gillar tvåsamhet (även om jag tycker att det är hemskt svårt), och är det ett lyckligt förhållande vill jag självklart leva i det. Men jag vill inte ha ett förhållande bara för att. Då är jag hellre singel.




Är du en bra pojk/flickvän? Ja, om jag lever i en relation där jag mår bra.

Hur gamla var dina föräldrar när de blev tillsammans? Vet inte riktigt. 23-24 kanske?

Skulle du kunna tatuera in din kärleks namn? Nej, det är inte min grej. Hur mycket man än älskar någon så vet man ju aldrig vad kärleken tar för vägar. Och skulle jag träffa en ny kille som har sitt ex intatuerat skulle jag tycka det var lite jobbigt. Därför struntar jag oxå i att göra så.


Har du mest blivit dumpad eller dumpat? 50-50 typ.

Hatar du ditt ex? nej, jag är typen som är kompis med mina ex.

Har du velat bli tillsammans med ditt ex igen? Ja, det har jag velat ibland.

Har du kvar någonting från dina gamla förhållanden? Ja, ganska mycket. Små presenter, massa kort och brev som jag sparat i gamla dagböcker t.ex.



När du vill ha någon, vad gör du? Jag gör allt för att få honom att förstå hur underbar och charmig jag är. =)

Bästa raggningsrepliken? Det där med raggningsrepliker funkar ju inte...

Hur skulle den perfekta dejten se ut? Kanske att man går på tivoli tillsammans. Det är fint väder och efteråt har man picnic med vin, choklad och jordgubbar. Sen går man hem till honom och lyssnar på musik och pratar om allt och inget och hånglar järnet. Sen eftersom det är sommar kanske man går ut och badar nattbad nånstans. Väl hemma igen bland kyssar och tusen meningar kan man inte fatta att klockan plötsligt är 5 på morgonen och man fortfarande inte är trött för man är omättlig på personen man är på dejt med.




Om mannen i ditt liv skulle du vara otrogen, vad skulle du göra då? Jag skulle förstås tycka att det var dödsjobbigt och säkert gråta sönder mig, men jag skulle nog inte vara helt oförstående. Alla kan göra misstag, och vet jag att det är mannen i mitt liv hoppas jag att jag skulle kunna vara förlåtande och beredd att jobba på vad som är fel i vår relation. Vad som fick honom att göra det. Blir det däremot en återkommande grej, då får han gå. Det finns ju fler än en som kan vara mannen i livet.

Vill du gifta dig? Varför/Varför inte? Jo, det vill jag nog. För jag tror att det är en sådan vansinnigt lycklig dag, och jag vill vara med om det. Och jag vill ha en stor fest full av kärlek och alla mina vänner.

Vill du ha barn?
Jag vet inte. Jag hoppas att jag vill det en dag, men just nu känns det väldigt långt bort.

Blir du lätt kär? Jag har lätt att bli förälskad, svårt att bli kär.

Vad faller du för? Svårt att säga vad det är. Det har ju med känslan att göra. När han ger en 1000 fjärilar i magen. Det sitter nog i blicken. Och i charmen. Och om han får mig att skratta mycket.

Vad är det mest avtändande du vet?
svettlukt och dålig andedräkt. och folk som är för egenkära.

Hur viktigt är det att man har något gemensamt? Väldigt viktigt.

Har du fått ditt hjärta krossat? Kanske skulle man kunna säga att mitt hjärta gått i 2 delar, men aldrig i 1000. 2 delar går fortare att sätta ihop. Jag har blivit dumpad och bortvald, och jag har gråtit sönder mig, men det har varit tidigt i relationer, innan det har börjat handla om riktig, djup kärlek.



Hur raggar du? Brukar inte ragga.

Har du en ”utseendetyp” hos killar? Nej, alla jag varit kär i har varit väldigt olika.

Vem var din första kärlek? min farbror Hampus. han är lika gammal som jag och när man är typ 3 fattar man ju inte att det är ganska äckligt att man e släkt. =)

Vad tycker du om att ligga på första dejten? Det tycker jag är alldeles strålande! =)

Vad tycker du om one night stands? Inte alls min grej, men det är inget jag tycker är dåligt eller så. Jag får bara inte ut så mycket av det.

Är kärlek allt i livet? Det beror på vilken kärlek man menar. Parkärlek är inte allt. Men kärlek i sin helhet är ju grunden till allt fint i livet, så därför svarar jag ja på frågan. Utan någon kärlek skulle det vara väldigt svårt att leva.



( Jag tog listan från fina Annika Marklunds blogg. Bilderna har jag hittat på weheartit )

1 Comment:

maya elijah said...

hej vän jag blev sårad och hjärtkrossad när ett mycket stort problem hände mellan mig och min man för sju månader sedan i mitt äktenskap. så hemskt att han tog fallet till domstol för skilsmässa. han sa att han aldrig ville stanna hos mig igen och att han inte längre älskade mig. Så han packade ihop från huset och fick mig och mina barn att gå igenom svåra smärtor. Jag försökte med alla möjliga medel att få tillbaka honom, efter mycket bön, men utan resultat. Och han bekräftade att han hade tagit ett beslut och aldrig ville träffa mig igen. Så en kväll, på väg tillbaka från jobbet, träffade jag min gamla vän som letade efter min man. Så jag förklarade allt för honom, så han sa till mig att det enda sättet jag kunde få tillbaka min man var att besöka en förtrollningskastare, för han gjorde verkligen det också. Så jag trodde aldrig på magi, men jag hade inget annat val än att följa hans råd. Han gav mig sedan e-postadressen till trollformaren han besökte. DR alaba. Nästa morgon skickade jag ett e-postmeddelande till adressen han gav mig, och trollformleren försäkrade mig att jag skulle lämna tillbaka min man under de kommande två dagarna. Vilket fantastiskt uttalande!! Jag trodde aldrig på det, så han pratade med mig och berättade allt jag behövde göra. Sedan gör jag dem utan en ökning, så under de kommande två dagarna ringde överraskande nog min man som inte hade ringt mig under de senaste 7 månaderna för att meddela mig att han skulle komma tillbaka. Så underbart !! Så han kom tillbaka samma dag, med mycket kärlek och glädje, och bad om ursäkt för sitt misstag och smärtan han åsamkade mig och mina barn. Sedan från den dagen var vårt band starkare än tidigare, med hjälp av en stor förtrollningskastare. Så jag kommer att ge dig råd om du har några problem, kontakta dr alaba på e-post: dralaba3000@gmail.com eller kontakta honom på whatsapp och viber med detta nummer: +1(425) 477-2744......