måndag 27 december 2010

Mitt 2010

Snart är det nytt år. I övermorgon är jag ett år äldre och ytterligare ett år läggs till minnesbanken. Året har varit upp och ner, fram och tillbaka. Stundom fantastiskt, stundom ganska tufft. Här kommer några få rader och en bild som får symbolisera varje månad.

Januari:

Januari var isande kallt och spenderades i Östersund med bästa gänget i bästa revyn.

Februari:

Spenderades i en turnébuss och på arenor runtom i landet. Buddy Holly i själ och hjärta. Underbara människor, underbar musikal, fantastiska fester. Åh, vad fint vi hade det!

Mars:

Turnerandet fortsatte och tog slut och efter den hade jag världens bästa helg i Åre med vackraste Emilie.

April:

Det blev påsk och jag kände mig för det mesta ganska ensam. Jag gick och var lite sorgsen över att det verkade som om vintern skulle stanna för evigt och det bestämdes att jag och M inte skulle bo ihop nå mer...

Maj:

Jag lämnade älskade Midsommarkransen och flyttade till en stor etta med balkong i Stureby. Det vart äntligen vår.

Juni:

Jag åkte en tur till Oslo men det var inget för mig just då och väl hemma i Stockholm gifte sig kronprinsessan och jag och Cilly firade att sommaren var här och dansade sönder oss till "Från och med du".

Juli:

Jag promenerade längs strandvägen till Djurgården och Nordiska museet var och varannan dag och när jag inte svettades i ett kokhett museum så sålde jag tröjor på VILA. Jag jobbade ihjäl mig i Juli men hade ledigt en helg och då var jag i Östersund på Storsjöyran.

Augusti:

Jag åkte till Gotland där jag spelade medeltidsmusikal och drömde mig bort bland rosor och pittoreska små hus.

September:

Jag deppade sönder över svenska folkets valresultat och åkte upp till vackra Jämtland för lite höst-semester.

Oktober:

Vi hade möhippa för underbara Jeanette som ska gifta sig på självaste nyårsafton. Dessutom blev jag förälskad i London. (alltså förälskad i staden)

November:

Jag hade en superhelg i Göteborg, sa hejdå till Stockholm och packade väskan för nytt jobb i Oslo.

December:

Ännu en fin julafton är över och bara några dagar är kvar av December som varit fylld av rep och nya kollegor som jag är alldeles förälskad i. En födelsedag och en vacker väns bröllop och sen sparkar vi igång 2011. Det blir fint.

1 Comment:

Anonym said...

Hey, I am checking this blog using the phone and this appears to be kind of odd. Thought you'd wish to know. This is a great write-up nevertheless, did not mess that up.

- David