söndag 29 maj 2011

Malaga


I tisdags tog vi tåget in till Malaga.


Efter att vi irrat runt en stund bestämde vi oss för att vara riktigt turistiga och hoppa på en turistbuss. :) Och det var faktiskt bra.


Vi fick åka högt upp och titta ut över hela Malaga. Det var fantastiskt.


<3


Kärlek på stenväggar.



Nästa ställe vi hoppade av på var på Picassomuseet. Picasso föddes i Malaga men bodde bara där under sin uppväxt i slutet av 1800-talet. Museet var fint och jag gillar Picasso.



Efter att ha varit kulturella strosade vi runt massa i de gamla kvarteren. Där var hemskt fint.




Jag ville bo på en massa ställen. Skulle gärna ha den här balkongen t.ex.






Obligatoriska staty-människor. Fint att de var 2 tycker jag.

Efter att ha strosat ännu mer, shoppat, svettats och druckit öl for vi tillbaka hem till vår finfina lägenhet.

3 Comments:

Anonym said...

Oj, dit vill jag oxå åka verkar jättemysigt.

Kristina

Jeanette said...

Åh det ser helt fantastiskt ut. Här i Barcelona där jag bor finns det massor av balkonger som jag också drömmer mig bort till många gånger...

Isa said...

Kan tänka mig det! Förhoppningsvis blir det några dagar i Barcelona om en månad för mig. :)