fredag 2 september 2011

Höstvindar och framtidstankar.





Höst i luften. Jag sitter på ett kafé i norra Tyskland och försöker intala mig att det är bra med höst. Jag tycker egentligen om höst, det gör jag. Jag får alltid något slags lugn över mig. Kafémys, rödvinskvällar med tända ljus och mysiga koftor. Det är ju fina grejjer liksom! Men sen är det ju det där att vintern står och lurar bakom hörnet. Jag tål inte vinter. På riktigt får jag lite ont i magen då jag tänker på kolsvarta kvällar och kyla som tycks vara omöjlig att övervinna hur många koftor man än tar på sig. I december har vi dessutom jobbat klart på båten, och vad som händer sedan har jag ingen som helst aning om. Så vinterångesten blandas lite med framtidsångest. Men jag försöker som vanligt fokusera på att det löser sig. Att det egentligen är ganska spännande att inte veta vilka vägar livet ska ta.

2 Comments:

Josefin said...

Allt kommer gå bra baby! Vi gör vintern till nåt fint i år!

Linnea said...

Tänk såhär, i år ska bli den första vintern jag kommer att älska. Kanske kommer någon att värma dina frusna händer?