tisdag 20 mars 2012

Om jag blundar riktigt hårt, så kanske....



Tänk den där känslan... Att vandra runt i en främmande stad. Inte veta vad som finns runt nästa gathörn. Dricka rödvin mitt på dagen och titta på folk som pratar ett främmande språk och fundera över hur deras liv ser ut. Hamna på marknader där folk trängs bland färgglada frukter och loppisfynd. Bara andas in främmande luft, lyssna till främmande ljud och känna den där enorma frihetskänslan. Drömma sig bort hur det skulle vara att bo där. Om man hade en liten lägenhet och ett bageri runt hörnet där man alltid köpte sitt frukostbröd.

Jag älskar dig Stockholm, men idag är du så grå och trist att jag inte kan annat än drömma mig bort till att möta våren i Paris, London, Rom, New York... Tänk om man bara kunde blunda hårt, öppna sina ögon och befinna sig någon annanstans. Kanske om jag blundar riktigt hårt... :)

2 Comments:

Anonym said...

Jag känner lite samma sak just nu, att om jag bara kunde så skulle jag vara i London, Paris eller på en härlig sandstrand just nu. Just London saknar jag mest, då jag inte varit där sedan i somras.

Alexandra said...

Vilka underbara bilder!