tisdag 4 september 2012

Insta-Augusti.

Jobbade många dagar på Nordiska museet. Vissa dagar var jag mer trött än andra.
Fick gå på utflykt upp i Nordiska museets torn. :) En helg tog jag båten över till Skeppsholmen varje dag efter jobbet och gick på festival.
Regniga myskvällar med twin peaks och tända ljus.
Vi åkte till Visby där det var Medeltidsvecka. Tog bilen vidare till Fårö där vi bodde på det finaste B&B jag någonsin sett.
Fårö var inget annat än ljuvligt.
Och vi fick känna sammetslen sand under fötterna.

Vi besökte villa Muramaris på Gotland. Det var stängt och inte en människa i närheten. Så vackert. Kändes lite som att komma till en Maria Gripe-roman. Ni vet "Tordyveln flyger i skymningen" och "Agnes Cecilia" bl.a. Min absoluta favoritförfattare när jag var yngre.

Tillbaka i Sthlm. Filmfestival, café-häng, secondhandaffärer och lördagsgodis.
Middag på Sturehof och en av flera kvällar på Trädgården som vi vinkade farväl till i lördags. Sen var sommaren plötsligt slut. Snabbare än någonsin förut.

0 Comments: