fredag 26 oktober 2012

En fredagslista.

Vad har du på Dig?


En svart klänning med lite glitterstänk, mönstrade strumpbyxor, svartvita skor och krage.

Hur mår du? 
Lite upp och ner, just nu känns allt helt okej faktiskt.

Vad önskar du just nu? 
Att vi kunde hoppa över vintern och gå direkt till vår... ( Förutom jul, den kan få vara först, men sen vips April tänker jag blir bra.)


Vad har du ätit idag? 
En knäckemacka med avocado och apelsinjuice var allt jag fick i mig innan min föreläsning klockan 8 i morse.
Kaffe och kanelbulle i föreläsnings-pausen ( behövde vakna lite).
Pasta med pesto och fetaost.

Vad ska du göra i morgon? 
Jobba och sen fest.

Och på söndag?
Jobba igen. :(

Vem saknar du? 
 Min morfar som är sjuk. :( Han är lite bättre nu som tur är. ♥


Senaste köp? 
Har ju egentligen köpstopp men fick ett litet återfall i en svag period och köpte den svarta klänningen ovan på MONKI. Annars har jag klarat mig ganska bra utan klädkonsumtion senaste månaden. Man får strunta i att gå in i affärerna bara, annars är det kört.

Vad skrattade du senast åt?
Jag minns inte. Gud vad tragiskt...

Vad grät du senast åt? 
Att min morfar åkt in med ambulans. :(

Vem sov du senast med?
Sarah.

Vad läser du just nu? 
Efter mörkrets inbrott av Haruki Murakami.

Senast sedda film? 
Äta, sova, dö. Alldeles fantastiskt viktig och bra. Hela Sverige måste se! Så är det bara.

Vem var den senaste som ringde dig? 
Min mamma.


Senast 3 inkomna sms?
"Gumman, lust att ses ikväll över en drink eller två? Puss"
"Vad gör du?"
"Ja! Perfekt!"

Vad stod det i ditt senast skickade sms? 
"Jag ska gå med min kompis Josefin. Hon är världens finaste! Häng med på båda grejjerna eller på en eller hur du vill! :)"

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? 
Mia Farrow (wow alltså!), Michelle Pheiffer och Linda Sundblad. Vet inte om nåt stämmer direkt, men man blir ju lite smickrad. :)



Vem skrev senast åt dig på facebookchatten? 
Min kompis och kollega från museet. Georgia.

Vart vill du åka just nu?
In till moderna museet där jag ska möta upp min vän Josefin. Vi har fina planer för kvällen och det känns som ett lagom resmål för stunden. :)

(listan har jag snott från Sandra )

5 Comments:

Anonym said...

Vilket kul inlägg..

Emilia said...

Jag tycker du är lika Moa Gammel!

Josefin said...

Hahaha, Isa! Moa Gammel var ju på Elefantpojken också... Ni borde hälsa ;)

Ps. Jättefint inlägg. Tack för ikväll. Love you to bits!

Vicky said...

guuud vilka fina automatbilder! <3 måste nog också sno denna lista nu. glad lördag!

lisa said...

trevligt inlägg, trist att din morfar är sjuk bara :( krya på honom. jättefin bild på dig i glitterklänningen!