söndag 2 december 2012

Baby, how we spoon like noone else.



Köpte en ukulele för ett tag sedan som blivit stående ganska länge, men häromdagen dammade jag av den och bestämde mig för att öva in en låt. Lite klurigt när ackorden är uppbyggda på ett helt annat sätt än på en gitarr, men tillslut lossnade det lite. Så för att pigga upp den här kalla söndagen bjuder jag på en av de gulligaste låtarna jag vet; Ingrid Michaelsons You and I. Hoppas ni vill lyssna, blir så glad då!  Och just det, hoppas ni alla får en fin första advent!

Translation: Decided to learn how to play ukulele and started with one of my favourite songs by Ingrid Michaelson.

15 Comments:

Vicky said...

DUKTIGA DU. älskart. och ukulele, så bäst.

Maren said...

Så fint! Den sangen er såå søt, og du har en skikkelig fin stemme. Fine minutter en adventssøndag <3

Fredrikapåvinden said...

Åh vad fint! Älskar din röst, den är så mjuk och samtidigt lite mystisk. Sånt gillar vi.

Anna Grundberg | bAGus said...

Då är så duktig och jag älskar ukulele!

Anonym said...

Bra och jättefint!

Erika said...

Ryser så jäkla fint!

Photographer Christian Gustavsson said...

Jaaaa!!!
Din bästa låt!
Och äntligen fick jag höra dig på ukulelen! Fint!

Isa said...

Tack allihopa! Ni är så fina! <3

rebecca said...

Fick precis gåshud. Så himla fint!

rebecca said...

vet inte hur många gånger jag har lyssnat på den här nu. du är så duktig och din blogg är fantastisk.

Linda said...

Har upptäckt så mycket underbar musik sen jag började läsa din blogg och för det vill jag säga tack! Jag älskar att upptäcka "ny" underbar musik! Å förresten har du en väldigt vacker röst!!

Ellinor said...

Åh, så fint! Du har en väldigt fin blogg och en väldigt fin röst.

Aleksandra said...

Må si jeg liker din tolkning bedre enn originalen!

Madeleine said...

OH vad duktig du är. En riktig talang.

Cecilia Par said...

Åh så fint! Blev så himmlans glad av att höra dig sjunga denna! =)