torsdag 6 december 2012

Köpenhamn med Emmie.

I söndags tog jag tåget till Malmö. Min bästa Emmie hade bjudit ner mig som en födelsedagspresent i förskott. Hade 2 underbara dagar då jag bland annat satt stolt som en tupp i publiken på Malmöoperan och såg Emmie stråla på scen i Evita, åt goda middagar med trevligt folk, pratade om livsviktiga saker, fikade och hängde en hel dag i underbara Köpenhamn. Köpenhamn bjöd som vanligt på färgglada hus, lyckade secondhandbesök och eftersom det är december även julmarknad på TIVOLI.

















Translation:
Was in Copenhagen this monday with my superfriend Emmie. The architecture was lovely, the secondhandshopping was great and the christmasmarket at TIVOLI was beautiful.

9 Comments:

rebecca said...

så så fint. vad har du för kamera?

Anonym said...

Vilka fantastiskt fina bilder!!

Anna-Nathalie said...

Sikke nogle smukke billeder fra smukke København:) <3

Isa said...

Dessa bilder är tagna med en canon EOS 30D, och det är den jag oftast fotar med, men bilden på Sarah längre ner som du oxå kommenterade är tagen med en lånad Canon 5D mark III. Den sistnämnda är min drömkamera och den ska jag köpa så fort jag sparat ihop tillräckligt med pengar. :) ( Lär ju dock ta ett tag ;))

Vicky said...

som en vacker vinterdröm. puss

rebecca said...

ja, det tar ett tag och spara ihop till 5d mark lll. Vill också ha en men kör nikon för tillfället. Funderar på att köpa en d800 men den är ju svindyr.

Firas said...

Härliga bilder.

Sus said...

Jag kan inte sluta titta på dina bilder i inläggen. Det r något som fångar mig.

De ljusa, fina och alltid vackra färger.

Ögongodis! Tack =)

Isa said...

Tack alla! <3 Rebecca: Har ju skrivit fel angående kameran... Det var en mark II jag lånade och fotade med längre ner... Sorry... :/