onsdag 5 december 2012

Lucka 5: En bild på dig som togs i somras.


I somras blev jag förälskad, i en plats där jag aldrig tidigare varit. Fårö. Bland raukar, långa vitkorniga stränder och solnedgångar som inte var av denna värld kändes det som om jag kunde andas på riktigt. Jag drömde mig bort till en värld där jag spenderade hela somrarna på Fårö. Såg mig själv cykla, bada, läsa böcker och skriva musik dagarna i ända. Lugn och lycklig, långt ifrån all stress och hets och ytlighet i Stockholm. Vet inte om det någonsin kommer hända, jag hoppas det, men den här bilden påminner mig om min Fårö-dröm, och jag blir alldeles varm i hjärtat.

( Klicka här för att läsa om Emily Dahls fina julkalender.)

Translation:
December 5 in Emilys calender. Todays topic: A picture of you that was taken last summer. My picture was taken at Fårö, a beutiful place in Sweden that I fell in love with this summer.

5 Comments:

rebecca said...

du är så vacker. åh.

Fredrikapåvinden said...

Åh vad fint!

Anonym said...

Underbara härliga sommar!!

Queen of Kammebornia said...

Vilken vacker, glad, somrig, solig bild på dig! Sådana bilder gör ju att man känner hopp inför framtiden. Vad roligt att du är med i Emilys kalender, då hittade ju jag din blogg! Kram!
http://queenofkammebornia.se/2012/december/nagon-jag-alskar.html

Madeleine said...

Fin bild, och fin baddräkt och härligt väder. :)