söndag 30 december 2012

Mitt 2012. Del 1.

Mitt 2012 har varit långt ifrån det bästa året. Jag har känt mig vilsen och förvirrad och ganska ledsen emellanåt.  Men det har ju förstås funnits en hel del ljusglimtar, och när man ser tillbaka på året så ser det ju faktiskt ganska så fint ut. Det är ju det fina med livet, att man oftast minns det som är bra, för det är de fina glimtarna man väljer att spara i sitt hjärta och som man ofta förevigar med en kamera. Vi tar en titt på hur första halvan av mitt år såg ut.

Januari:

Hade ballonger i min lägenhet efter min födelsedagsfest ända tills de var så skrupliga att det inte gick mer.
Det var kallt ute och jag hade blommor inne för att kompensera. Bloggade ganska lite i januari men kan tänka mig att jag fyllde kvällarna med film och lite öldrickande.
Stockholm var kallt men fint.
Var på en hel del secondhandrundor såklart.
Längtan efter våren blev nästan orimlig.
Gjorde ett stylingjobb i ett kallt men fint Gamla stan.
Spikade upp hyllor hemma.

Åkte till Göteborg och hade finaste helgen med damerna ovan.
Anna-lill fyllde år och vi hade kalas.
Promenerade med Jeanette och lurade på vad det var för filur i hennes mage som snart skulle komma till världen.
Promenerade i solen.
April inleddes med strålande ljus i min lägenhet och hoppet om våren började kännas rimligt.

Jag och Christian klädde oss likadant ibland. ;)
Gjorde världens roligaste stylingjobb i Anna-lills fina lägenhet med min vän Josefin som modell och Christian som fotograf.

Anna-lill hade gjort finaste rekvisitan. :)
Åkte upp till stugan och åkte skidor och hängde med familjen.
Tillbaka i Stockholm och klädde mig i 80-talskläder...
...för att gå på världens roligaste 30-årsfest och fira Charlotte, Anna-lill och Emmelie.
Stockholms gator fylldes med vårkänsla.
Jag jobbade med Partaj och hjälpte till på kostymsidan.
Åkte till ett soligt Ischia.

Och till ett regnigt Rom.
När jag kom hem hade äntligen världens sötaste Esther kommit till världen.
Jag började hänga på Djurgården och jobba på Nordiska museet.
Spelade gitarr på balkongen så fort det var sol.
Var konferencier på Nationaldagsfirandet i Vasaparken.
Åkte till underbara Soludden i Värmland...

...där Christians mormor och hennes Lorentz bor på somrarna.


Och så var det dags för grymmaste midsommarfestivalen i Köja.


3 Comments:

anna-lill said...

Underbara bilder!
Ser inte alls ut som värsta året, man får försöka se allt det fina runt omkring!

Anonym said...

Ditt år ser magiskt ut, men ibland är känslorna inte lika glädjefyllda som bilder från kameran. Hoppas att du får ett gott 2013.

Anonym said...

Trots allt ser det väl ändå helt otroligt ut...